2017 m. balandžio 27 d., ketvirtadienis

Micromanagement’as yra mūsų didžiausia problema.

Čia toks ilgesnis įrašas apie šios dienos temą. 

Pirmiausiai pažiūrėkime į problemą šiek tiek atsitraukę. Turime mokytoją, jos vadovą, mokyklą kontroliuojančią savivaldybę ir Švietimo ministeriją.

1 VEIKSMAS – ŽAIDIMO TAISYKLĖS

Mokytoja – norėdama dirbti šitą darbą mokykloje, ji turi turėti reikalingą išsilavinimą ir dar turi pristatyti pažymą iš regioninio Bažnyčios padalinio viršininko a.k.a Vyskupo irba klebono (tikslumas šioje vietoje nėra baisiai svarbus). Tada su Dievo palaima yra patvirtinama, kad ji šiam darbui tinka.

Vadovas – vadovas gauna pažymą iš vietinio Bažnyčios padalinio viršininko, CV, ir priima moterį į darbą.

Savivaldybė – visos tikybos mokytojos turi pažymas iš vietinio Bažnyčios padalinio viršininko, ir dar yra metodinis burelis mieste – we are good to go.

Ministerija – va, šalyje turime dorinio ugdymo programą, ir priklausomai nuo artimumo vertibėms laipsnio, žmonės gali pasirinkti labiau religinį arba labiau pasaulietinį dorinio ugdymo variantą.

2 VEIKSMAS – KĄ ŽMONĖS DIRBA VISĄ DIENĄ

Mokytoja – dalyvauja konferencijose susijusiose su dėstomu dalyku. Klauso pranešimų, gilinasi, renkasi konferencijose dalinamą metodinę medžiagą. Pagal naujausią informaciją kasmet atnaujina programą ir dėsto kasmet vis sunkiau sukalbamiems moksleiviams. Gal žinote kas tas Snapchat?

Vadovas – pedagogai tobulina kvalifikaciją, viskas čiki.

Savivaldybė – šiemet X savivaldybės pedagogai turėjo tiek valandų seminarų, tokiomis temomis, etc etc etc; (Kodėl po tų seminarų nekyla mokinių pasiekimai niekas per daug nepergyvena.)

Ministerija – seminarai vyksta, pedagogai atvažiuoja net į Vilnių, arba Vilnius nuvažiuoja į rajonus. Yra daugybė NVO, VŠĮ ir t.t. kurios daro gerus darbus, veža užsienio mokslininkus į Lietuvą, leidžia metodinę medžiagą lietuviškai, ją nemokamai platina. Viskas čiki, o mes dar ir išlaidų sutaupome, nes va atsiranda visokių gerų fondų, kurie finansuoja ekspertines konferencijas. Atskiri Seimo nariai rūpinasi atskirais klausimais papildomai ir labai iniciatyviai.

3 VEIKSMAS – KĄ PAVYKO NUVEIKTI TIEK DAUG DIRBANT?
Mokytoja – buvau x konferencijų, kurias organizavo garbingi Seimo nariai, VšĮ, NVO. Klausiausi užsienio mokslininkų iš universitetų, tai ką girdėjau sutampa su Bažnyčios mokymu (n metų atgal). Nemokamai gavau naujos įdomios literatūros, dalis faktų šokiravo, bet gal ir gerai – bus ką tiems paaugliams papasakoti, nes jų dėmesį nuo tų išmaniųjų telefonų atitraukti nelengva.

Vadovas – žiūrėkit, ko čia pristojot, juk niekas per pamokas neužsimušė? Taigi jeigu neužsimušė, tai viskas su tais mokytojais gerai. Aš turiu dar 38 kitus svarbius klausimus, nes mokyklos stogas kiauras, mūsų chemijos mokytoja gali numirt eidama pakeliui į darbą, nes jos amžius jau virš vidutinės lietuvio gyvenimo trukmės, o rajone kitos chemikės nėra, ir už tą atlyginimą tuo labiau.

Savivaldybė – žinokit, čia va rinkimai artėja, STT va buvo trečiadienį užsukę, visi dabar užsiėmę labai.

ŠMM – šiemet dar tik vienas pedagogų profsąjungų streikas buvo, ilginsim mokslo metus, žadėsim padidinti atlyginimus, o jeigu biudžete bus pinigų tam padidinimui, na tada netgi padidinsim!

4 VEIKSMAS – MOKINIAI PAPOSTINA DALYKUS FACEBOOK‘E

Mokytoja – nesuprantu, 7 metus šitą dėsčiau ir buvo gerai, o dabar staiga nebegerai. Taigi čia mokslininkų mintys, o ne mano išgalvota, 3 kartus Vilniuje buvau, va lankstinukų parsivežiau. Tik norėjau, kad mokiniai žinotų, kaip gyvenime būna, o va čia amerikietis profesorius aprašęs.

Vadovas – jopapa, iš kur sakai, Zitute, skambina? TV3? LNK? DELFI? Nu jo, sakysim, kad tokiai mokytojai mokykloje dirbti negalima.

Savivaldybė – tokiai mokytojai mokykloje dirbti negalima. (tyliai džiaugiasi, kad praėjusios savaitės STT vizitas jau tik pascrolinus žemyn bepasirodo).

Ministerija – oi žinokit, mes čia turim viską patikrinti, pažiūrėti ar atitinka programą, ar čia mokytoja savo iniciatyva tai įdėjo. Negerai čia taip, labai negerai, žinokit tikrai. Reikės viską patikrinti, mes va dabar kaip tik svarstome ir programas atnaujinti ir mokslo metus ilginsim ir atlyginimus didinsim žinokit, tikrai. Bet jo, labai gėda žinokit, tokiai mokytojai ne vieta mokykloje.

Šitame veiksme dar įsijungia ir prokuratūra ir visokios žmogaus teisių organizacijos ir portalai ir teisybės šaukliai ir interneto sąžinės - visi smaguriauja mokytojos šonkauliais, kaip kokie kanibalai. Visi viską tirs, nes čia ir neapykanta ir homofobija ir t.t. 

Push notification‘ai, clickai, postai ir pasipiktinimas liejasi laisvai. Skirtingų frakcijų Seimo nariai pasigalanda peilelius ministrei skersti ir eina į neįvardintą kavinę daryti FB live‘o apie tai, kaip jie jau trečiadienį užduos klausimą: „Ministre, o tai ką darysime dėl X savivaldybės X mokyklos mokytojos, a?“. Nes jeigu nepadarysi live‘o greitai, tai klausimą pasičiups kas nors kitas.

5 VEIKSMAS – PLOT TWISTUKAS VIETOJE IŠVADŲ „O TAI KUR ČIA PROBLEMOS ŠAKNYS“?

Va čia yra įdomiausioji dalis. Nes problemos šaknys visai ne mokytojoje ar LGBT. O tai kur tada, paklausite jūs?

Manau, kad čia:

Lietuvoje nuolat pasikartoja situacijos, kai įvyksta nesąmonė X, visi suputoja, tada ką nors atleidžia iš darbo, visi nurimsta ir po dviejų dienų įvyksta nesąmonė Y. Ciklas prasideda iš naujo.

Šituose cikluose visada visos prožektorių šviesos nukreipiamos į vieną izoliuotą atvejį, taip pakraščiuose paliekant sistemines ydas. Stambiu planu ir iš įvairių kampų pateikiamas vienas supūliavęs spuogas, už kadro paliekant atvirus galūnių lūžius ir gangrenuojančius audinius. Tai va tada staigiai bandoma išspausti spuogą, tą vietą dezinfekuoti ir tikėtis, kad kameros nuzvimbs toliau.


Ir žiūrint vien tik per šitos situacijos prizmę, galime reziumuoti, kad tokia nesąmonė negali įvykti be 3 kritinių ingridientų: ydingai veikiančios švietimo sistemos, neatsakingų politikų-vertibininkų, ir micromanagement‘o.

Ydingai veikianti švietimo sistema – neišugdomas kritinis mąstymas, ir tokią sistemą perėję žmonės nesupranta, kas yra šaltinių atranka, kad ne viskas ką perskaičiau žiniasklaidoje ar internete yra tiesa (čia ir dėl tyčinių ir dėl netyčinių netiesos prirašymų). Dalis šitų žmonių vėliau tampa švietimo sistemos dalimi, ir toliau kartoja šitą ciklą.
Sistemą administruoti ir tobulinti turinčios institucijos vietoje to užsiima permanentiniu antakių dažymu ir ES paramos kombinavimu (ačių, Audrute). Net ir jaunesni vadovai patekę į administratoriaus poziciją dėl silpnesnio kritinio mąstymo pradeda viską tobulinti nuo „lengviausio“ kelio  - ilginam mokslo metus, nes jeigu ilgiau mokysimės, tai daugiau išmoksim, ar ne?
Ir čia tas kritinio mąstymo trūkumas vėl išlenda – nes peržiūrėti programas yra gerokai sudėtingiau, nors tai galėtų duoti gerokai daugiau naudos. Šitaip visa grandinė toliau smunka žemyn, kol tuometinis ministras ar ministrė galvoja taip: „gerai, aišku, kad PISA tyrimus daro tik kas kelerius metus, tai gal jau čia ir nebebus mano problema, o jei šita nelaimė teks per mano kadenciją, kaltinsiu prieš tai buvusį ministrą, inerciją ir įstrigusias reformas“.


Politikai-vertibininkai ir atsakomybės nebuvimas. Jiems pateisinti savo buvimą parlamente tinka visos priemonės. Juk tada, kai sudėtingų problemų išspręsti negali (nes švietimo sistema neveikia ir mano kritinis mąstymas švelniai tariant irgi, makroekonomikos nesuprantu, nes esu komunizmo mokslų daktaras (arba angeologijos magistras), buvęs socialdemokratas, o dabar doras konservatorius), lieka pasirinkti žemiausiai kabančius obuolius.
O žemiausiai kaba šeimos vertibės, ir dar raidės Q, X, W, kuriomis bandome pateisinti savo kadencijas parlamente. Ir čia jau važiuojam iš  visos širdies. Godspeed, kaip sakoma. Įsteigiam fondų, juos prafinansuojam, pasikviečiam visokių šaunių mokslininkų, kurių autoritetas turėtų pagrįsti mūsų vapesius. Labai dažnai kviečiam tuos ekstremalus, kurie nebegauna auditorijų savo gimtosiose šalyse. Pagrinde todėl, kad savo šalyse jie nebegali būti pranašais, nes jų vapesius paneigė, įrodė klaidas ir pasmerkė už bandymą pakišti tas nesąmones po mokslo vėliava. Bet Lietuvoje juos pristatome kaip profesorius, kurie skleidžia tiesą. Pavežiojame po universitetus, surengiame va tokių paskaitų ir išdaliname va tokių lankstinukų.





3.     
Iš čia:


O geriausia dalis – kol nepasiūlai prišlapinti oponentui į lėkštutę už spektaklį, kurio nesi matęs, tu net niekuo nerizikuoji už tokių nesąmonių skleidimą. Nes tokia „informacija“ skirta indoktrinavimui, ir platinama tam, kad užsitikrintum sau dar vieną kadenciją, kai išeis nauja kartai vertibiškai teisingai apdorotų piliečių. Tau tereikės oriai kovoti su LGBT ordomis, kurios sau prisigalvojo visokių teisių, laisvu nuo kanibalizmo ir orgijų metu. Mantas Adomėnas ir Vilija Aleknaitė Abramikienė šitą „Mokslininką“ į Lietuvą atvežė 2010 metais. Kažkokia Telšių mokytoja iš darbo už tai skris 2017 metais. Tuo metu Mantas gavo 2, o Vilija 1 papildomą kadenciją parlamente. Ir aš labai abejoju, kad kai prokuratūra tirs šitą homofobinį išpuolį bus prieita iki to, kad tuos lankstinukus lietuvių kalba, kažkas išvertė, atspausdino, konferencijas indoktrinavimui organizavo, rengė ir apmokėjo. O iki dar vieno balsavimo dėl Manto Adomėno neliečiamybės mes tikrai neprieisime. 


Ir žinoma – micromanagement‘as. Atleisim mokytoją. Ir kaip ir viskas. Ar bus prieita iki to, kad reikalinga reguliavimo ir kontrolės sistema tam, kad tokia informacija apskritai nebepatektų į mokyklas? Ar ŠMM imsis sekti tokių konferencijų Seime turinį, ir paviešinti savo nuomonę, apie atvejus, kai pseudomoksliniai argumentai, „alternatyvus“ mokslas bus pristatomi kaip objektyvi tiesa? 

Baikit, nemanau.


Pabaigai nesusijęs su šia istorija, bet iliustratyvus pavyzdys. Šiandien paaiškėjo, kad Lietuvoje dingo 20 ha miško. Va taip tiesiog fiziškai dingo. Tai nustatė už miško matavimą atsakinga tarnyba. Ji apie tai pranešė – dingo 20 ha miško. Bet kur jis dingo, kas jį pradangino, ir kaip nubausti atsakingus už tai, tarnyba nenagrinės. Nes čia ne jos kompentencija. Jie tiesiog pranešė, kad dingo 20 ha miško ir nuėjo toliau micromanaginti.

Tai va taip ir gyvenam, su neveikiančiomis sistemomis – mokytoja šioje situacijoje yra auka, mokiniai šioje situacijoje yra aukos, LGBT asmenys šioje situacijoje yra aukos, visi mes šioje situacijoje esame aukos. O kažkur netoliese yra politikų, kurie viską iš šito susikonstruos pliusą ar du savo politinei karjerai ir eis toliau micromanaginti. Nes tiek tų gebėjimų tėra.